Странице

субота, 27. децембар 2014.

Kako sam došla do roaccutana

Ćaos!

Da li vas drma novogodišnja euforia, znate li gde ćete biti za doček? Je l' ste smislile svoj novogodišnji make-up look?

Ovih dana moje misli su se bacile na razmišljanje o godini koja će za neki dan biti iza nas. U ovoj godini sam rešila da pokrenem blog, u kome ću pretežno pisati o šminci. Međutim, kako se desilo da baš u tom nekom periodu moje lice i akne buknu i polude, prvobitnu ideju je bilo nemoguće preneti na blog onako kako sam ja zamislila. Tako da toga nije ni bilo. Iskreno se nadam da će se moje lice kroz neki mesec srediti, i da cu svoju zamisao moći da prenesem na blog.
Danas sam želela da vam ispričam upravo tu moju priču o licu i aknama, i kako sam došla do roaccutana.
Počeću od toga da sam prvu menstruaciju dobila krajem petog razreda, i da su negde početkom osmog razreda krenule da mi izlaze 2-3 akne pred ciklus. Tako je bilo odprilike godinu dana, do polaska u srednju školu. Tada sam uzimala i koristila na svoju ruku uglavnom proizvode koji su se mogli pronaći u drogerijama ( Nivea, Garnier, Clean & Clear.. ) i sama mućkala neke maske koje sam nalazila, tipa u novinama.
E, polaskom u srednju školu akne su počele više da izbijaju (čelo, obrazi, brada). Nisam se opterećivala, ali sam tada otišla kod dermatologa. Dobila sam exfoliac penu sa aha kiselinama i neku kremu koju su mi pravili u apoteci. Exfoliac mi je bio spržio lice, i čini mi se samo napravio još veci haos. Nisam bila zadovoljna, pa više nisam ni odlazila. Valjda sam se tad tešila onim pubertet je-proći će. 
Onda sam opet isprobavala, i uzimala na svoju ruku stvari. Šta god da mi neko preporuči ja kupim. I tako neke dve godine sam menjala i koristila ( Sebamed, Afrodita, Vichy, Eucerin, Acne Intesive formula, klindamicin, zelena glina, cinkova pasta itd. ) Ništa nije imalo efekat na duge staze, smiri, pa bukne i tako sve u krug. 
Tu negde sam već i primetila da su akne krenule i na moje psihičko stanje da utiču. Pa sam imala dane kada apsolutno nisam htela da izlazim iz kuce, izbegavala sam bilo kakvu vrstu druženja i slično. Krenula sam baš dosta da se zanimam i informišem za svoj problem, pa sam danima i noćima prelistavala forume. Srećom moje izbegavanje društva i povlačenje u sebe nikad nije dugo trajalo, jer sam počela gledati sve to sa pozitivnije strane. Zašto da sedim kući, ako su svi moji napolje. Jako je bitno biti pozitivan sa ovakvim problemom, znam da nije lako, ali naterajte sebe, bolje ćete se osećati! Stavite puder, jer znam da se bez njega ne moze sa ovakvim problemom, i u nove zivotne pobede!
Odlučila sam da opet odem do dermatologa, i ispričam šta sam sve probala i koristila, šta mi je pomoglo, odnosno nije pomoglo. Sa najvećom nadom da ću problem uspeti da rešim. Moram reći da me dermatolog nije saslušao, nego samo pogledao i opet dao exfoliac. Na šta kad sam rekla da sam već koristila i da mi ne odgovara, odgovor je bio da nisam dovoljno dugo koristila... Izašla sam razočarana,i odmah sam znala da ga neću poslušati, već cu problem naći na drugom mestu.
 Kako sam čula da su cerin kapsule nekima pomogle, odlučila sam se da probam i sa njima. Tri meseca sam ih pila, i ujedno koristila i njihov gel za čišćenje lica. Nakon prvih mesec dana učinilo mi se kao da je malo bolje, medjutim to je bio samo efekat na prvu, naredna dva meseca mi ništa bolje nije bilo. Akne su krenule da se šire na ledja i ozbiljno sam se zabrinula. Shvatila sam da više ne mogu sama, već da mi je potreban dobar dermatolog.
Zakazala sam kontrolu kod drugog dermatologa, i otišla na pregled. To je bilo negde krajem jula ove godine. Odmah mi je rečeno da proverim hormone, i da uradim ultrazvuk jajnika. Dobila sam aknefug, retinoid i ihtiol kao terapiju, i kontrolu za mesec dana sa analizama. Koristila sam sve kao što mi je bilo rečeno, ali neko poboljšanje nisam videla, zatim je došla sledeća kontrola. Uradila sam sve nalaze, sve su bile dobre. Naredni mesec sam koristila isto to, ali ni tokom tok drugog meseca poboljšanja nije bilo. Na treću kontrolu kad sam otišla ubačen mi je je i roaccutane. Uradila sam sve potrebne analize i počela da pijem početnu dozu od 20mg, i evo danas mi je 39-ti dan na roaccutanu. Trebala sam otići ove nedelje na kontrolu, ali kako dermatolog nije u mom gradu, i trenutno sam u velikoj gužvi, kontrola će me čekati u sledećoj godini. 
Da li želite da pišem o tome kako se osećam na terapiji?

Puno pozdrava, Milena :)

Нема коментара:

Постави коментар